Hírek
2019. Március 31. 17:24, vasárnap |
Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Születésnapra, karácsonykor és esküvőre minden magyar ad ajándékot

Születésnapra, karácsonykor és esküvőre csaknem minden magyar vesz ajándékot - derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital ajándékozási szokásokat vizsgáló felméréséből. A 18 évesnél idősebb internetezőket kérdezték.
A felmérés szerint a születésnap a legfontosabb ünnep a válaszadók szerint, fontosabb a karácsonynál is. Névnapon 61 százalék szerint szintén kötelező az ajándékozás, az anyák/apák napja a nőnapnál őszintébb ünnep: a válaszadók közel 80 százaléka szerint ilyenkor kötelező megajándékozni szüleit, párját. Valentin-napra a válaszadók közel fele nem ad semmit.
Húsvétkor a megkérdezettek 35 százaléka szerint nem kell ajándékozni, mikuláskor pedig több mint 60 százalék szerint kötelező megajándékozni főként a gyerekeket. Karácsonykor mindössze 1 százalék nem tartja kötelezőnek az ajándékozást, 6 százalék illendőségből ad, a többiek úgy vélik, ezen az ünnepen kötelező ajándékot adni egymásnak.
A nászajándék elterjedt a kutatás szerint: esküvőre a válaszadók 85 százaléka szerint mindenképpen kell ajándékozni, eljegyzéskor 41 százalék, házassági évfordulón 60 százalék érzi kötelezőnek, hogy meglepetést szerezzen.
A gyermekszületéskor 69 százalék szerint nem lehet üres kézzel érkezni a kisgyerekes házhoz. Tejfakasztó bulira a megkérdezettek fele szerint nem kell ajándék, a másik fele vagy illemből vagy őszinte örömmel ad ajándékot. A keresztelő kötelezően ajándékozós esemény.
A pedagógusnap a megkérdezettek fele szerint illendőségről szól, ballagásra és diplomaosztóra 78 százalék szerint kötelező ajándékozni, míg érettségire kevesebben érzik fontosnak, hogy ajándékot adjanak. Új munkahely és munkahelyi jubileum esetén szinte senki nem érzi úgy, hogy ajándékoznia kellene, de a nyugdíjba vonulás már a válaszadók közel fele szerint egy tipikus ajándékozási helyzet.
A választ adók 64 és 63 százaléka a párjának és a gyerekeinek vesz ajándékot, a harmadik helyen a szülők állnak. A válaszadók közel fele legtöbbször a gyerekeit lepi meg valamivel, a 30 év alattiak inkább a párjuknak szoktak ajándékkal kedveskedni. A megkérdezettek közel fele 4-7 embert lep meg évről évre születésnapja alkalmából.
A kutatásából az is kiderült, hogy sokszor sablonos az ajándék: például nőnapkor, névnapkor, az anyák/apák napján, a lakásavatón, húsvétkor és mikuláskor is. Az egyedi ajándékok a születésnapra, a karácsonyra, a ballagásra, az eljegyzésre, az esküvőre, a házassági évfordulóra, a gyermekszületésre, és a keresztőre jellemzőek.
A kutatásban részt vevők közel 100 százaléka vásárolt online az elmúlt 12 hónapban, közel 80 százalékuk legalább 3 alkalommal.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Június 27. 07:24, péntek | Életmód
Palkovics László: hamarosan elkészül Magyarország megújított MI-stratégiája
A Nemzetgazdasági Minisztériumtól (NGM) hamarosan a kormány elé kerülhet Magyarország megújított Mesterséges Intelligencia Stratégiája
2025. Június 27. 07:14, péntek | Életmód
Nagy István: a komló és sörárpa termesztésének komoly jövője van Magyarországon
A magyarországi komló- és sörárpa-termesztésnek komoly jövője van, ugyanis az országban működő sörgyárak képesek a jelenleginél jóval nagyabb mennyiséget is felvásárolni ezekből
2025. Június 26. 07:22, csütörtök | Életmód
Nagy István: beláthatatlanok a műhús terjedésének következményei
2025. Június 26. 07:18, csütörtök | Életmód
Ferencz Orsolya: óriási siker Kapu Tibor elindulása, a HUNOR program legintenzívebb két hete következik most
Óriási sikerként értékelte Ferencz Orsolya űrkutatásért felelős miniszteri biztos, a HUNOR program vezetője az Axiom-4 küldetés útnak indulását Kapu Tiborral a tagjai között.