Hírek
2024. Augusztus 03. 08:53, szombat |
Belföld
Forrás: MTI
Felmérés: Az ügyfelek túlnyomó többsége elégedetten távozott a kormányablakokból

Az ügyfelek túlnyomó többsége elégedetten távozott a kormányablakokból az ügyintézést követően.
A kérdőívet kitöltők 86 százaléka elégedett a kormányzati ügyfélszolgálatok szolgáltatásaival, 79 százalékuk szerint pedig az elmúlt időszakban javult az ügyintézés színvonala - derült ki a legutóbbi elégedettségi felmérésből, amely részleteit szombaton közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) az MTI-vel.
A közlemény szerint a KTM és a kormányhivatalok folyamatosan figyelemmel kísérik a kormányablakok által biztosított szolgáltatást és az ügyfelek visszajelzéseire támaszkodva biztosítják a szolgáltatások folyamatos fejlesztését.
Az ügyfelek a kormányablakokban szerzett tapasztalataikat 2021 óta már nem papíron, hanem egy online ügyfél-elégedettségi kérdőív kitöltésével oszthatják meg az üzemeltetőkkel, a visszajelzéseket a szaktárca időről-időre ki is elemzi - írták.
A legfrissebb mérések szerint 2024 első felében a kormányablak ügyfelek több mint 76 százaléka teljes mértékben elégedett, 9 százaléka pedig elégedett volt az ügyintézés minőségével, ami hasonló az előző évi adathoz.
A válaszolók 86 százaléka elégedett volt az ügyintézéssel és az azt megelőző várakozással töltött idő mértékével is, ezt alátámasztja, hogy a sorszámhúzó rendszerből kinyert adatok alapján az ügyfelek a sikeres ügyintézést megelőzően átlagosan 30 percnél is kevesebbet töltenek a kormányablakokban - tették hozzá.
Úgy folytatták, hogy a kormányablakba betérő ügyfelek legalább 83 százaléka a hivatali ügyintézés során az ügyintéző segítőkészségét, szakértelmét és gyorsaságát tartja a legfontosabbnak, hátrébb sorolva olyan szempontokat, mint mondjuk az nyitvatartási idő vagy a tisztaság.
A részvevők 89 százaléka elégedett volt az ügyintézők szakszerűségével - emelték ki.
A KTM továbbra is arra biztatja az ügyfeleket, hogy a visszajelzéseikkel segítsék a szolgáltatások fejlesztését.
Az ügyfél-elégedettségi kérdőívet az ügyfelek a kormányablakokban kihelyezett QR-kódok segítségével, illetve a kormanyhivatal.hu honlapon érik el.
A felmérés január 1. és június 30. közötti időszakra vonatkozik, és országosan 3430 ügyfél visszajelzése alapján készült.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 15. 07:35, szerda | Belföld
Jelentősen csökkent az ipari termelés
2025 augusztusában az ipari termelés volumene 7,3, munkanaphatástól megtisztítva 4,6 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - erősítette meg kedden kiadott második becslésében a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2025. Október 15. 07:34, szerda | Belföld
Továbbra is zuhanőrepülésben az építőipar
2025 augusztusában az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 15,2, a munkanaptényezővel kiigazított adatok alapján 13,6 százalékkal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (K
2025. Október 14. 19:53, kedd | Belföld
Startra készek a turisztikai hitelek
5 egyszerű lépésben, maximum 15 napos ügyintézési határidővel juthatnak kedvező kamatozású hitelhez a turisztikai ágazat szolgáltatói. Október15-től két termék lesz elérhető.
2025. Október 14. 07:16, kedd | Belföld
Az OTP és a magyar állam közösen újítja fel a gödöllői kastélyt
A 20. század nem a mecénások évszázada volt a magyar műemléktörténetben, de ez a korszak most véget ért.